9 Mayıs 2010 Pazar

büyük prostat ameliyat gerektirirmi

Soru
Yaşım 53.Nisan 2009 ayı ortalarında idrar yapmada sıkıntı yaşadığım için üroloji bölümüne başvurdum.Üriner USG çekildi.Bunda yaklaşık 44X47X36 mm 41 gr büyüklüğünde prostatım olduğu tespit edildi.Daha sonra PSA değeri için kan verdim.Total prostat spesifik değeri 0,87 çıktı.Normal değer 0-3,5 arasıymış ve prostat büyümesi nedeniyle ameliyat olmam gerektiği,6 ayda bir de PSA testi yaptırmam söylendi.Şimdi cardura isimli ilaçtan günde 1 tane içiyorum ve sıkıntı giderildi.Ama ilacı içmezsem o gün idrarı sıkıntılı yapıyorum.41 gr.lık prostatı ameliyat yapmadan ilaç kullanarak küçültmek mümkün değil mi?Ya da sizin ameliyat olup olmama yolundaki öneriniz ne yönde.Bir de bu ameliyatı ne zaman olmalıyım olacaksam.Doktorum cardura isimli ilacı kullan şimdi.Sonra duruma bakarız dedi.Saygılarımla...


Cevap
Prostatin büyük olması ameliyat olmayı gerektirmez. Eğer ilaçtan memnunsaniz ve ameliyatı mutlak gerektiren durumlar sizde yoksa(ornegin mesane tası, üre yüksekliği vs) ameliyat olmanız şart değil. Prostati küçülten ilaçlar var ancak size gerekli değil. Carduranin yetmediğini düşündüğünüzde ikinci İlac baslanabilir. Yine memnun kalmazsanız ameliyat olursunuz. Ancak "ben İlac kullanmak istemiyorum" derseniz ameliyat olmak da bir seçenek. İyi günler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder